dijous, 4 de novembre del 2010

Cursa dels Senglars: i quin pla de xoc!!!!

Poques vegades ens trobarem, en les narracions que anem penjant al nostre blog de corredors, que la part esportiva, en aquest cas, la cursa, passa a un segon pla per culpa d'algun aconteixement que té lloc abans o després de la mateixa.
Doncs aquesta és una.
Un pla de xoc. Sí senyor. Personalment, la Cursa dels Senglars de Sant Joan de Mediona, de 13'5 km de mitja muntanya, representava això per mi. Per diverses raons: perquè era la meva primera cursa des del mes de maig (des del maig!!!!) i ja tenia ganes de recuperar sensacions perdudes d'ambient de cursa; perquè havia començat l'any amb bastanta regularitat de curses i després vaig caure en picat; i perquè si no em poso les piles no arribo al repte dels 16 punts.
La cursa, bé, d'aquelles de poble, molt amater, amb uns 150 corredors, en uns paratges perduts del molt alt Penedès, que diria el Joan. El dia abans a les 21h, decidíem que hi aniríem. Tot molt de pressa.
Comencem la cursa junts fins al km 2,5 aprox. I a partir d'aquí el Joan se'n va. No m'acostumaré mai als inicis de cursa en pujada. És la meva creu. Com a mínim aquesta vegada vaig anar fent i no se'm va atravessar. I després anem creuant corriols i pista forestal alternativament, amb una part més dura del km 6 a 9, per després acabar en baixada fins al final. El fang acumulat i fresc per la pluja del dia anterior va provocar que el terreny fos més pesat del normal.
El Joan va arribar en 1h 12 min, i jo en 1h 25min. Per mi això és el menys important. Ja he dit que el què m'interessava era tornar a entrar en la roda de curses, més enllà dels entrenaments.
Aquí teniu unes imatges al costat de l'escut del gran equip de futbol de Mediona.
Però l'aventura, si se li pot dir així, va venir després. Ja tornàvem tranquil.lament cap a casa, amb previsió de que cap a les 12,30 ja hi seríem.
Enfilem la carretera de Sant Pere de Riudebitlles a Sant Sadurní d'Anoia, comentant la jugada entretingudament, quan de sobte, agafant una corba cap a l'esquerra ens adonem, en dècimes de segon, que el cotxe que vé en sentit contrari agafa la corba malament, molt oberta i vé de dret cap a nosaltres. El Joan gira ràpidament el volant i PATAPAM!!!!!!!! L'altre cotxe encasta part del seu morro contra el nostre lateral. Els airbags laterals de la banda del Joan es disparen i frenen una mica el cop. De seguida me n'adono que no m'he fet absolutament res i miro el Joan. Sembla que tampoc té cap ferida. Només alguna molèstia al coll. Surto a veure com estan els de l'altre cotxe. Una dona i la seva filla. Els pregunto si estan bé i em diuen que sí, però se les veu atabalades.
Després d'una petita enganxada entre el Joan i la conductora, que en un principi no admet el seu error, decidim no discutir i posar l'operatiu RACC en marxa. El problema és que ens hem quedat al mig de la corba i no paren de venir cotxes. Com que els mossos triguen ben bé mitja hora en arribar, em dedico a posar els triangles i a dirigir el trànsit durant una estona, mentre els conductors solucionen els tràmits. Aconseguim enretirar l'altre cotxe fins al marge, deixant un pas millor pel trànsit.
Finalment arriba un mosso i ens ajuda a parar el trànsit i a mirar si el cotxe s'engega per poder-lo portar fins a una cruïlla uns 100 metres enrere, per esperar la grua. Després de fer els"partes", on queda clar que l'error va ser de l'altre cotxe, i una mica més relaxats, comencem a ser conscients del què podia haver estat i , per sort, no ha passat. Jo mai havia tingut un accident. I suposo que en veure tan ràpidament que els dos estàvem bé, no vaig tenir temps de posar-me gaire nerviós. L'estat en què va quedar el cotxe, però, no enganya. El pobre Joan haurà d'estar-se unes quantes setmanes sense ell.

En fi, que necessitava un pla de xoc. Però no un xoc d'aquest tipus!!
Per sort estem bé, i amb ganes de noves curses. Un angelet ha passat i ha decidit que avui no tocava anar al "barri de l'Altra Banda"...


...i que duri !!!!

9 comentaris:

runner dude ha dit...

hola nens....

no anem al barri de l'altra banda, anem a fer el cros del penedes, tot i que no se si el joan hi voldra baixar...

animussss malparits. endavant!!

joan si necessites quelcom, ja diras.

rd (altrament conegut com a angel)

ps: ostres, el paraula de comprovacio que em surt per publicar al blog es "deingl" (que podria llegir-se foneticament com deeingel)

rd

joangi ha dit...

Ja ho veieu. Gràcies Marc pel relat. Després d'un octubre negre, nomes puc esperar que el novembre sigui millor.
La cursa ben xula i força dura, perquè ni les pujades ni les baixades eren massa fortes, i quasi no calia caminar i si còrrer molt, que el personal estava entrenat ! Entrepaà de botifarra i birra. Aquestes són les curses que valen la pena.
Ainguel, ens veurem als Monjos, el meu poble adoptiu !

oriol ha dit...

Ostres nens!!! Quin ensurt no??

Celebro que tot hagi acabat bé!!

Una abraçada!

Albert ha dit...

Que tal nanos!.

Quin ensurt!. M'alegro que us hagueu fet mal.

A vegades ens creiem que és difícil tenir un accident, però apareix quan menys t'ho esperes.

Lo important en aquests casos és no prendre mal. I veig que solament hi ha danys materials (cotxe), lo qual és fàcilment reparable.

Respecte a la cursa, sembla força interessant. La veritat es que les curses populars "urbanes" s'estan començant a massificar massa.

El 2011, vull planificar-me curses i rutes alternatives, encara que no estiguin al calendari.

Molts km's i salut.

Albert.

NURIA ha dit...

Suposo que l'Albert no us vol cap mal, i vold ir que sort que no us n'heu fet!!!.
Jolin! Crec que aquesta crònica guanyarà en comentaris pels fets anecdòtics i no ben bé per la cursa en si!!!
Igualment, jo també trobo que és una bona cursa... m'agrada la muntanya i les curses en pujada són la meva especialització (m'agraden i punt!).
Bé, marxem el divendrs a BEHOBIA!!!!

Hippy ha dit...

Impressionant el relat. Avui m'he trobat en Joan i m'ho ha explicat, però així llegit i amb les fotos és im - pressionant.
Celebro que no hi hagi danys personals i ànims, per les properes curses.

PD: el 9/11 s'obren les incripcions pel Farell a www.atletisme.com , que serà el 12/12, per si algú no ho troba.

Hippy

joangi ha dit...

gràcies a tots pels missatges d'ànims. Les ganes de còrrer mon i còrrer curses continuen !!!

David C ha dit...

Bé, faltava el meu comentari, q per falta de temps no he escrit abans.
Com ja he comentat amb els afectats, quin ensurt i sort q va passar en una carretera de 40 km/h.

Com a mínim, la cursa us va agradar i no vau sortir amb cap lessió.

Hansi ha dit...

Com li vaig dir al Joan quan m'ho va explicar, l'espant és gran però el més important és que no hi hagués cap persona ferida. Ara cal oblidar el mal rotllo, i com tots hem de fer, circular sempre amb prudència, per evitar els errors propis i inclús esquivar els dels altres (com va ser aquest cas) si es pot.
Salut
Hansi