dilluns, 29 d’octubre del 2012

La mitja de casa

Per petició popular, aquí teniu la crònica de la MItja més nostrada, la del nostre "poble" Sant Cucufate !
Tal com vam acordar, la meva única tasca ha estat recollir les opinions, la majoria en format de dues visions , una de negativa i l'altra positiva, que vau deixar a la xarxa. 
També he recollit en un àlbum les imatges de la cursa, majoritariament fotos del nostre superreporter David, i algunes inclusions de la Bibi i de la megamàquina de l'Àngel.


La Patricia diu : Enhorabona a tots per fer-la i acavar-la...gracies david per venir i a veure si l'any vinent podem fer pleno i anar-hi tots..
Jo la veritat es q estic contenta perque em vaig trobar be i m'anima de cara a la marato de NYC...

En Joangi diu: Gràcies Angel per les fotos espectaculars! Gràcies David per fer de fotògraf ! Un detall que t'honra.
De la cursa en podria treure dues visions diferents, malauradament tinc un mal regust més proper a la primera.
Visió negativa : Tàctica equivocada. He sortit a tope sense haver entrenat. Una bestiesa ! I he fet una gasosa ( pajara ) monumental al km 14. Conseqüència, els darrers set km els he fet en semipasseig perquè les cames pesaven com el plom i no avançaven, i els que si ho feien eren els altres corredors. No vaig tenir cap capacitat de sacrifici ni ganes de fer una mica més d'esforç., Un desastre.
Visió positiva: Tenint en compte que no entreno ni foto brot esportiu des de fa mesos, exceptuant unes sortides ridícules aquesta setmana , acabar la mitja amb una hora i 47 ( no 48 perquè m'he aturat a agafar el meu nano ).és tot un èxit. I a sobre sense estar especialment cansat.Vol dir que vaig més tranquil, relativitzo i sóc capaç d'acabar les curses en bon estat de forma sense agonitzar. I a més a més amb en Marquitus acompanyant-me en els darrers 100 metres com un campió. Emocionant.


La Núria diu: Per ser la del poble m'agrada, intentaré seguir fent-la, fins que el cos aguanti!!!
Positiu: he fet com sempre 2 hores, min amunt i/o avall, el meu temps habitual, tot i que dedico molt menys temps a còrrer ara. (La raqueta em treu moltes hores....).
Hem  obtingut un premi colectiu de dones millor posicionades per club!! FORÇA JUNIOR!!
La nova ruta m'ha agradat, i mooolt!
Negatiu: m'ha costat més que altres vegades.
És una cursa on els corredors són força ràpids, per tant, arribes en 2h i sembla que siguis la última.....
Poca gent animant.

En Marc  "Titus" Dolcet diu : Hola a tots i felicitats per la cursa d'ahir.
Personalment, bé, què us haig de dir, vaig patir bastant. D'altra banda, res que no pogués imaginar-me abans de la cursa. Segurament els deu primers km els vaig fer més ràpid del què tenia pensat, influït pel ritme que portava la gran majoria de gent al meu voltant (la penya cada vegada està més preparada). A partir del 10, van començar a pesar les cames, cosa que en condicions normals no em passa fins al km 15. I no només això. Un doloret nou a la cadera em va començar donar cada vegada més pel sac. Però bé, si es tractava d'acabar-la, doncs l'objectiu està assolit.
Visió negativa: 
Una altra mitja marató sense entrenar. Si fer esport és sa, fer-lo malament és pèssim, i començo a veure que el cos m'avisa de que no ho estic fent gens bé. Ahir va ser la part lateral externa de la cama esquerra, una mica per sota del maluc, que em va començar a fer bastant mal a partir del km 10, i em feia veure les estrelles a la part final de la cursa. Em va fotre molt acabar tan petat que no vaig ser capaç ni d'aixecar el cap per agrair a la gent coneguda del poble els seus ànims a la recta final.
Visió positiva: 
Una altra mitja acabada. A vegades penso que a mida que hem anat evolucionant i acumulant km a les cames, cada vegada volem més, i potser li he tret la importància al fet d'acabar una mitja. No tothom ho pot fer o ho intenta, i jo ahir ho vaig fer. 
Capacitat de sacrifici: al km 10 el cap no parava de jugar-me-la i dir-me que parés, i jo vaig aguantar aquesta lluita fins al 19, quan vaig parar i vaig caminar mig km. No està malament desafiar la consciència durant 9 km.
Acorrecuita, un equip: ahir vaig sentir que formem un grup, sobretot quan la Pat em va veure caminant i va donar-me l'empenta necessària per tornar a arrencar i poder acabar el km i mig que em faltava corrent. Gràcies Pat.

En Marc Pitarch diu : estic eufòric d'haver acabat la mitja. 
Abans de fer-la creia que no estava preparat, per un banda estic fatal de forma, a l'estiu com la majoria de vosaltres no he fet res, en dos mesos i mig he anat un dia a córrer i tot i que vaig començar el setembre bastant aplicat després he estat les últimes dos setmanes sense fer res. I per altra banda em falta bagatge, només porto corrent des del març i no tinc el fons que teniu vosaltres, em falta molt encara.
De fet, la setmana passada havia decidit que no faria la mitja perquè no em veia en condicions i va ser gràcies a vosaltres, el dijous al sopar al veure que pràcticament tots hi anàveu que em vaig animar i vaig canviar d'opinió.
Visió negativa:
Vaig patir molt els últims sis Km, les cames no em responien i vaig haver de fer un esforç extra per acabar.
Haig d'entrenar més i més regularment, perquè sinó les curses no s'acaben de disfrutar. I sobretot m'haig de posar les piles si vull fer una marató a la primavera, estic molt verd.
Visó positiva:
Eufòria per haver acabat una mitja després de dinou anys.
Crec que vaig encertar el plantejament de la cursa, vaig començar molt suau a un ritme on em sentia còmode sense forçar, i vaig anar super regular a 5' el km fins al km 15, del 15 al 16 pajara monumental i els últims 5 patint més, però acabant a una hora i 48 que no està malament.



L'Àngel diu: Negatiu: 1. Començar la temporada de Half-Mats a SCV on gaudim d'un terreny gens planer. Tot i els esforcos de l'organitzacio per fer-ho més pla aquest any. Circuit que tot i ser mes pla, té mes troços lletjos. mira que passar per la deixalleria i per la zona industrial, costat de la via...ja val (no sé si era pel tòpic de que a SCV nomes s'hi viu bé i no s'hi treballa...) 2. la forma física. Després de visitar novament traumatòlegs encara tres dies abans, recuperant kms durant la setmana despres de Matagalls per reincorporar el canvi de ritmes durant la cursa. 3. Hora de la prova: 9.30 - la Hora del Marquessos. No estic acostumat a sortir tant tard, i més amb el dia que feia. Força solana al final. 4. Sortida mes aviat agressiva, trobant el Hansi i acompanyant-lo fins el 9k, (pre-gasossa psicologica...vaig massa fort???) però després recuperant als meus nivells, cosa que em va fer tèmer una gasosa espectacular. Un cop agafat els meus ritmes, mooolt millor. 5. Dir que...que avorrit!!! Si tu, l'asfalt...és avorridot. No recordo quina va ser la meva última cursa en asfalt (diria que la Marató de BCN??) i ho vaig trobar soberanament dur i monòtom. Estic assilvestrat, sip. I m'agrada!

Positiu: 1. lLs ganes de tots el ACorrecuites. Si senyor! fent equip. Tot i tenir algunes "dobles agents" a l'equip de color blau (com els de la gavina) vam ser força colla. Val a dir que al sopar de dies abans va servir per acabar de tencar els flecos de les confirmacions pendents (eh, el reporter fotogràfic també conta tot i no correr!!). 2. El pas per cerdanyola (davant de casa), monestir, santiago rosinyol i santa maria (per mi, el casc antic del poble). Millor passada que durant la Sansi, on l'humitat et feia còrrer per les muralles "de puntetes". 3. L'animacio durant la prova. No sé si va ser perque portava la camera i molts freakies que corrien em parlaven i la gent mirava, em va donar la sensació que Sant Cugat es va tirar al carrer (que ja es dir!) 4. Resultat final: 1.38.02. Esperava abans de la prova de baixar a 1:35-1:37 (ojo, mai aconseguit a St.Cugat) ...i resultat agredolç per haver intentat buscar 3 segons menys...però a l'arribar a casa i veure que per 4rt any consecutiu he baixat el registre local em va animar i estar molt content! L'any passat vaig fer un temps oficial de 1:38:03....i doncs, he baixat 1'' de diferència. Amb dos xxxxons! 5. Hem començat la temporada. A veure que ens depara! Espero que força curses i poques lesions per tothom!! Apa, gogogogogogooo.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Eeeeeei!!! Que feia massa temps que no passava pel blog! La nova imatge m'agrada molt!!!

I aquesta crònica, diferent, original, des de tots els punts de vista. A veure si seguim així! Està bé tenir tantes fotos d'una cursa, encara que sigui per veure la meva cara de patiment.

Vinga runners, que ja falta poc per acabar l'any i comprovar què passa amb el nostre repte!

Titus

Anònim ha dit...

No sabeu l'enveja que em vau provocar mentres us veia còrrer.
I jo fent unes "magnífiques" fotos pel vostre record.
A veure si el proper any estic més preparat com per còrrer.

Salut, i si algú vol una foto amb més ressolució, que la demani.

David.