diumenge, 13 de març del 2011

Jordi corres amb mi


Ja està fet. He sentit molta emoció a l’arribar a la meta. He plorat, he plorat com mai hagués imaginat. Molta emoció continguda, molts records, pensaments, molts sentiments barrejats. Alegria i buidor. Alegria per la recompensa de tenir alllò que durant temps he estat somniant i entrenant. Aconseguir quelcom que pocs poden assolir per manca de condició fisica o inclús no tenir sort d’acabar-la, tot i l’entrenament. Orgull d’haver-ho assolit.
Sensació de buidor per la inquietud del demà “i ara, què?, ja ho tinc fet”.

He comprovat que la ment és qui mana en el cos, que el meu cor ha bategat 40.404 vegades en 4h i 19minuts.

Una felicitat extrema quan veig aprop de la meta amics i familiars. Estan pendents de mi, pendents de que jo assoleixi el meu repte. A ells també se’ls veu feliços, i tinc força per aixecar els braços i saludar-los. És la darrera empenta que necessito per arribar a la meta.



Els darrers Km’s es fan molt difícils, costa molt còrrer. El cap és qui mou les cames i ell és qui mana. No hi ha més opció que aguantar, perque tan esforç s’ha de mantenir una mica més, de seguida arribarem. Queden 2Km’s, que són 12-13minuts més i llestos. No exisiteix opció de caminar, no està planejat. Si intentessim caminar sería impossible tornar a arrencar.
La Pat continua 2 metres davant meu, ella no bufa tan com jo. La Yoli i en Manu, que ens acompanyen desde el Km30, ens agafen les aigües, ens obren les ampolles, agafen tot l’avituallent. Nosaltres només hem de còrrer. Ells dos formen part de l’èxit!-Gràcies.

Passant per l’Arc del Triomf, la gent m’anima d’una manera exagerada. Se’m posa la pell de gallina. Gent anònima cridant el meu nom!!. Ara penso en l’Albert, si tot ha anat bé, ja deu haver acabat o estar a punt d’arribar a la meta (3h39minuts). Per ell és la segona marató, i té una confiança extrema en ell mateix. Estic segura que li ha anat bé.

La música de la Ipod ja fa estona que la porto alta de volum i això em motiva. Veig el mar. La gent passeja pel Litoral, veig les torres bessones lluny. Veig una coneguda que va en bicicleta, la crido, em veu i m’anima. Hi ha un rètol que la Pat fa fixar-m’hi “el dolor, el patiment a la cursa és momentani, esporàdic, però l’orgull és per sempre”. Aquestes paraules em donen l’empenta que necessito.

Allò que diuen “el MUR”, jo crec que el començo a tenir al principi de la Diagonal, Km26. No és que no pugui seguir corrent, però començo a estar cansada. La Pat , 2 metres davant meu, tira fort. No em deixa allunyar-me, però em marca el ritme. Un ritme que l’Àdam no pot seguir, i ens abandona llavors. Pot ser que m’influeixi la baixada de ritme de l’Àdam. Ell no abandona, afluixa el ritme i arribarà 20 minuts més tard que nosaltres a la meta.




Un cop passat el Pont de Calatrava (Km23) ens deixen en Joan i en David, ells ens acompanyen desde el Passeig de Gràcia (Km 14). Amb ells hem pogut xerrar, riure i ens han fet un super-repotatge de fotografies. El Joan i en David fan sprints, quasi cauen per obtenir la millor foto! Se’ns ha fet molt distret. Joan, David, moltes gràcies per la companyia. Realment els Km’s que ens veu acompanyar van ser pura distracció, i personalment un orgull tenir-vos al meu costat. Ells dos no paren de dir que anem massa ràpids pel temps previst (4h30minuts), però anem bé. La mitja marató la passem en 2h 9minuts.





Desde el Km 8 que estic desitjant veure la Glòria. El sol i el bon temps ens acompanyen i em molesta la samarreta de màniga llarga. Finalment la veig i li agraeixo molt que estigui allà. Se’n porta la samarreta i ens fa la foto! Gràcies. . Passo per sota de casa la meva àvia, i penso en ella i en el Padrí. Penso que per la meva àvia caminar és un gran esforç. Continuo corrent.

Els primers Km's passen com si res, i decidim fer 3 aplaudiments a cada KM, això ens motiva i és una distracció més.

A la sortida estem l'Àdam, la Patricia i jo. Junts ja haviem fet una altra cursa. Entre els 3 fem un bon equip. Estem il.lusionats de tornar a còrrer, i de fer-ho a la Marató. Tots tres tenim els nostres motius per còrre-la, i cada motiu és personal i important... tots tres sabem que es mereix el nostre esforç i hi posem totes les ganes.



I el sentit de tota la cursa i la motivació de cada entrenament és el Jordi. Amb el Jordi he corregut tots els Km’s. Ja quan ell estava malalt, li parlava dels meus entrenaments. Ell, amb l’Anna i l’Ignasi van venir a la meva primera cursa (a Valldoreix).

El dilluns que et vem dir adéu per sempre, l’Albert i jo vem anar a còrrer, lluny, lluny, i tu estaves entre nosaltres. No he tingut altra manera d’estar més aprop teu. Ara a cada petjada que faig, estàs en mi. Perque mentre estic corrent penso en tu, en el que vas arribar a patir, en tots els que et vem acompanyar durant la malaltia, els darrers dies a Sant Julià. Penso en tants moments viscuts, recordo el viatge a New York, els caps d’any, Sant Joan, en les passejades de cada divendres (jo embarassada, o amb el cotxet dels bessons), recordo que tu i l’Anna ens veu acompanyar a casa amb en Nil i la Xènia. Encara sento les teves paraules “és que som de la familia”. Penso en tot allò viscut i compartit amb tu.

Jordi, se’ns han quedat tantes coses a fer amb tu..... Nosaltres, però, hem de seguir endavant. Disfrutar de tot allò viscut i posar energia i alegria en el futur.
Per la companyia que em dones quan corro, pels bons records , perque estàs a prop meu.
A tu Jordi, et brindo aquest petit esforç.

14 comentaris:

David C ha dit...

Aprofito per ser el primer en deixar el comentari:
magnífica gesta la teva marató, ens ho vàrem passar molt bé corrent al vostre costat.
La crònica, curiosa, del final cap al principi, i magnífica homenatge pel vostre amic Jordi.
Estaria molt orgullós, com ho estic jo.
Felicitats de tot cor, de nou.

KX ha dit...

Nuria...quin tip de plorar... que bonic i que intens...i que heavy és la vida...

moltes felicitats de nou! ja et dic que m'ha impressionat molt la professionalitat amb que us ho preneu!

joangi ha dit...

Correr una marató és una gran fita , fer-ho amb la intenció que ho has fet, és un gran gest.
Encantat d'haver compartit aquest gran moment de la teva vida.
Bravo per la crònica al revès, un encert, i felicitats de nou un altre cop per tot plegat.
M'estan agafant une ganes de martó que són massa !!!!!!!!!!

LUCIO ALIMAKSE ha dit...

JO NO HE CORREGUT MAI CAP MARATÓ NI RES DE TOT AIXÒ DE LES CURSES.
HAVENT LLEGIT EL TEU COMENTARI, EM VÉNEN GANES DE FER-HO.PERÒ ALS 69 ANYS, ÉS MILLOR QUE, EN LLOC DE CÒRRER, ANIMI ALS QUE CORREN

LUCIO ALIMAKSE ha dit...

LA IAIA HA TIGUT UNA GRAN SATISFACCIÓ QUAN LI HE LLEGIT QUE VAS PENSAR EN ELLA QUAN VAS PASSAR PEL DAVANT DE CASA.A MÉS A MÉS HA COMENTAT QUELCOM AIXÍ : FIXA'T, LA NURI, QUIN MÉRIT QUE TÉ, L'HAURÍEM DE FELICITAR.I LLAVORS LI HE DIT QUE LI PODRÍEM DEIXAR LA FELICITACIÓ A INTERNET, AL BLOG ON ELLA HO HA ESCRIT, I LI HA SEMBLAT MOLT BÉ. AIXÍ, DONCS, : MOOOOOOLTES FELICITATS

Imma ha dit...

La meva enhorabona per aquesta marató, pel teu esforç, pels teus sentiments i per aquest escrit tan emotiu. M'he sentit orgullosa de tu. Molts petonets

Tereseta ha dit...

Nuria, m`he alegrat molt per tu i la teva gesta, però he plorat molt també. Si, he plorat, suposo que una mica per tot, l'emoció de la teva superació personal,él pensar que per mí, com la teva àvia,només poder caminar cada dia una mica, ja ès molt,i sobretot, he plorat pel Jordi, que sense conèixe'l, era com si el coneixes a traves teu, la seva dona, el su fill, la seva malaltia i la seva mort.
Però bé, l'important ès que darrera una cursa, n'hi ha una altre, i un altre, i un altre......fins que el cos i la il.lusió aguanti.
TERESA

Patricia ha dit...

En primer lloc MOLTES FELICITATS NURIA per la marató i per la crònica...obviamente he plorat com una magdalena al llegir-la com ho vaig fer quan vaig acabar la marató...encara recordo el dia que em vas trucar per dir-me que t'havies lesionat...aleshores vaig pensar.." buffff, si jo la feia per fer-ho juntes..." peró com sempre has demostrat que ets una persona excepcional i forta...i finalment l'has fet i en un temps fantàstic...no vaig conèixer al Jordi peró de ben segur que era un paio conyut!!!!!!! ara a preparar la pròxima, que encara ens queden molts km que corre juntes

Ana María B. ha dit...

Que bien lo has hecho. En la vida, las gestas son importantes, pero el amor a los demás es lo que siempre perdurará. Me has emocionado y me has hecho sentir muy feliz por formar parte de un trocito de tu corazón. Gracias Nuri por enviarme esta crónica tan personal y tan emotiva. Sabes que aunque esté es segundo plano, te aprecio y te quiero, AMIGA.

Still Mind ha dit...

Jo també he plorat...
Es un relat precios i emocionant. Us felicito a totes dues. Sou grans!

Quan publicaràs el el teu primer llibre de relats? Ara ja tens un dels capitols.

expo ha dit...

Nena m´ha encantat el relat, he intentat contenir les llagrimes al quiròfan quan ho he llegit pq no estava sola, pero amb el troç que parles del jordi els ulls m´han fet figa y s´han entelat,...
El diumenge de la marathó quan vaig arribar a casa amb el Isma i els nens ens li varem ficar a internet per veure el temps que havies fet, estava segura que l´hauries acabat en 3 , 4 o 5 hores,però segur que la feies.
Quan vaig veure el temps correns vaig trucar-te per parlar amb tu, em vaig sentir super contenta i també sincerament amb una mica d´envejeta sana.
Un petonàs !!!
el Jordi estarà super orgullós de tú,pots estar ben segura guapa.

Ignasi ha dit...

Enhorabuena Nuri!
Ahora sí que ya está acabada la maratón!!
Als runners: sempre que llegeixo les vostres cròniques dónen ganes de fer una marató,... són experiències molt intenses.
Gràcies per compartir-les!
Ignasi

Titus ha dit...

Moltíssimes felicitats Núria!!
Amb aquesta gesta i aquesta crònica queda ben clar que l'esport va més enllà de simples assoliments físics.
Podem sentir , donar i transmetre moltes coses a través de l'esport: sentiments, il.lusions, frustracions, valors...
Tu ja ho has fet, i espero que ho segueixis fent en el futur.

Albert ha dit...

Felicitats per la gesta!.

Em sembla que ja s'ha dit tot, perque sempre és un orgull assolir allò que ens proposem. A més, si tenim una motivació personal addicional, com és poder dedicar-la a en Jordi, encara més motiu d'alegria i joia. Ell estaria molt content.

Crec que tots els que hem fet algun Marató, i sobretot el 1er., hem tingut algun referent que ens ha fet més forts, després de creuar l'arribada.

Jo sempre dic que un Marató és com si t'injectessis una dosis de vitalitat extra. El problema és que no saps quan tindràs el "mono". I quan apareix........ja estàs pensant en la següent aventura.

Felicitats de nou.